úterý 5. srpna 2014

Duhový dort

duhový dort
Nejsem příznivcem používání potravinářských barev, ale v případě duhového dortu ta trocha nezdravých éček stojí za to, tedy alespoň co se vzhledu týče. Receptů existuje celá řada. Já jsem si vybrala ten, u kterého se riziko neúspěchu zdálo nejmenší. Jak se zadařilo, posuďte sami:-) Chuť dortu podle tohoto receptu mi hodně připomněla vanilkové cupcakes s tvarohovým krémem, takže na můj vkus trochu obyčejné, ale někomu jinému třeba přijde vhod.

Těsto: (forma o průměru 18 cm)
135 g másla
150 g cukru krupice
3 bílky
250 g hladké mouky
210 ml mléka
2 a 1/2 lžičky kypřícího prášku
1 lžička vanilkového extraktu
citronová kůra (lze vynechat)
gelové barvy

Krém:
250 g tvarohu
250 g mascarpone
250 ml smetany ke šlehání
2 lžíce moučkového cukru
2 lžíce citronové šťávy

Změklé máslo si vyšleháme s cukrem do pěny. Poté vmícháme na nízké otáčky bílky a vanilkový extrakt do hladké a nadýchané konzistence. Mouku smícháme s kypřícím práškem, prosijeme a střídavě s mlékem vmícháváme do bílkové směsi. Nakonec můžeme vmíchat citronovou kúru. Teď začne ta "zábavná" část. Vzniklé těsto si zvážíme a rozdělíme na šest dílů, které postupně obarvíme fialovou, modrou, zelenou, žlutou, oranžovou a červenou gelovou barvu do požadovaného odstínu (já jsem dávala trochu na špičku párátka). Pečící formu si vyložíme pečícím papírem a postupně upečeme jednotlivé barvy v předehřáté troubě na 175°C cca 12 minut. Ti co mají více forem stejného průměru a mohou tak péct více korpusů najednou, díky tomu ušetří spoustu času. Upečené korpusy necháme vychladnout.

duhový dort
Tvaroh s mascarpone, moučkovým cukrem a citronovou šťávou smícháme v misce. Smetanu si vyšleháme a vmícháme do krému.

Korpusy pomažeme krémem a pokládáme na sebe, pokud nejsou rovné snažíme se nerovnosti vyrovnat krémem. Nakonec obmažeme boky i vršek dortu a dozdobíme dle libosti.

duhový dort


Tipy:
Těsto na korpus je lepší rozetřít více k okrajům, neboť po upečení má tendenci mít vyšší střed viz moje fotka. Krém můžete zvolit libovolný, osobně si ale myslím, že by měl být čistě bílé barvy, aby co nejlépe vynikly barvy korpusu. Kromě varianty ze šesti barev, lze také upéct korpusy z šesti odstínů jedné barvy, což vypadá také velmi dobře.

2 komentáře:

  1. No, tak zítra bude mít dcera na narozeninové oslavě hold duhové palačinky místo dortu... Určitě v tom receptu nemá být něčeho víc? Třeba všeho... nebo alespoň většiny? Chuťově je ale těsto moc dobré. Připomíná nám takové ty jedlé bankovky. Každopádně s barvičkami jsme si užily švandy kopec. Ráno před oslavou skočím rychle do obchodu, zkusím stihnout upéct další dort podle nějakého jiného receptu a podle výsledku napíšu své postřehy ve srovnání s receptem tímto. Moc děkujeme. MSL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc mě mrzí, že se korpus nepovedl...Pro jistotu jsem kontrolovala, zda jsem se v receptu neupsala, ale takhle je to správně. Ony ty jednotlivé barevné korpusy nejsou moc vysoké, ale promazáním krémem a poskládáním na sebe mi z toho ten dort vznikl...Dejte vědět, jak to dopadlo.

      Vymazat