pátek 9. ledna 2015

Cheesecake s arašídovým máslem


Dlouho jsem přemýšlela, jakým receptem vstoupit do nového roku. Po zvážení důležitosti události a nedostatku času u mě nakonec vyhrál cheesecake s arašídovým máslem, který jsem si chtěla vyzkoušet už od léta, a stále nebyla vhodná příležitost.

Arašídové máslo je specifické svojí sladko-slanou chutí, takže jsem byla zvědavá, jak se jeho chuť prodá právě v cheesecaku. Výsledek dopadl velice dobře a cheesecake všem chutnal. Doporučuji ho konzumovat po malých kouscích, je velice hutný, tak, aby se Vám nezajedl:-)

Cheesecake s arašídovým máslemKorpus: (forma o průměru 17,5 cm)
100 g světlých sušenek (např. BEBE)
50 g másla

Náplň:
400 g krémového sýra
100 g zakysané smetany
120 g třtinového cukru
2 vejce
200 g arašídového másla

Poleva
50 g hořké čokolády
4 lžíce smetany ke šlehání
hrst pražených nesolených arašídů

Postup:
Troubu předehřejeme na 180°C a spodek dortové formy si vyložíme pečícím papírem. V mixeru nebo ručně nadrtíme sušenky a smícháme je s rozpuštěným máslem. Vzniklou sypkou směs přesuneme do formy a přitlačíme ke dnu. Dáme péct zhruba na 10 minut, poté korpus vyndáme, snížíme teplotu na 150°C a na dno trouby dáme nádobu s horkou vodou.

Mezitím si smícháním všech ingrediencí připravíme náplň, kterou vylijeme na předpečený korpus. Cheesecake pečeme 15 minut a poté snížíme teplotu na 120°C a pečeme zhruba hodinu než náplň zpevní. Upečený cheesecake necháme vychladnout (nejlépe do druhého dne).

Tipy:
Do náplně jsem použila arašídové máslo s kousky arašídů „crunchy“, ale lépe se hodí jemná verze bez kousků.

Žádné komentáře:

Okomentovat