pondělí 29. června 2015

Třešňový clafoutis

Konec června mám vždycky nabitý. Mí drazí rodičové touto dobou jezdí na dovolenou a mně zůstane na starost zahrada plná rybízu, třešní a malin. Z rybízu dělám marmeládu, maliny většinou sníme jen tak, ale co s těmi třešněmi. Přesně vzato nemáme totiž klasické třešně, ale odrůdu zvanou chrupky, která není tak červená a chuťově je trochu nahořklá, ale i přesto je dobrá. Nehodí se ale moc na marmelády, i když já jsem jí letos zkusila udělat s trochou rybízu, tak uvidíme, zda bude chutnat. 

Třešňový clafoutisPro inspiraci na koláč jsem si odskočila do Francie. Clafoutis je vlastně obdoba české bublaniny, ale těsto je mnohem vláčnější a nehrozí tak udušení jako naší bublaninou:) Variací na tento recept existuje nespočet, já mám jeden osvědčený (použitý i v receptu na obrácený jablkový koláč), takže nemám potřebu experimentovat, i když tentokrát mě výsledný vzhled trochu zklamal, protože třešně mi zůstaly v těstě hodně dole. Naštěstí na chuti to nic nemění.

Těsto: (forma o průměru 24 cm)
120 g hladké mouky
50 g cukru krupice
200 ml smetany ke šlehání
1 vejce
2 žloutky
1/2 prášku do pečiva

500 g vypeckovaných třešní

Vejce s cukrem si vyšleháme do světlé pěny. Přidáme prosátou mouku s práškem do pečiva a nakonec opatrně, tak abychom si nezacákali celou kuchyň, vešleháme smetanu. Dno dortové nebo koláčové formy si vyložíme pečícím papírem a poklademe ho vypeckovanými třešněmi. Zalijeme těstem a pečeme v předehřáté troubě na 180°C zhruba 30-40 minut. Koláč můžeme podávat teplý i studený.

Třešňový clafoutis
Tipy:
Třešně můžete použít i s peckami, údajně by pak měly mít lepší chuť a odpadne Vám tak práce s odpeckováváním. Nejsem si ovšem jistá, zda to ocení také strávníci:) Vypeckované třešně můžete předem naložit do třešňové pálenky, kterou bohužel nemám, takže jsem tento krok musela vynechat.

Žádné komentáře:

Okomentovat